Loading...

10 metode să previi durerile de gât

  1. Folosește o pernă specifică poziției tale de somn.

În funcție de poziția de somn este indicat să folosești o anumită pernă, urmărind criterii ca înălțimea pernei, densitatea și forma ei. Citește articolul Cum alegi perna perfectă?

2. Încearcă să dormi pe spate.

În această poziție cervicalul este menținut într-o poziție neutră. Astfel poți să înlături tensiunile acumulate peste zi. Dormitul pe burtă obligă cervicalul să mențină o poziție de rotație, generând tensiuni și îngreunând circulația.

3. Poziționează monitorul calculatorului sau laptopul în fața ta.

Dacă petreci multe ore la birou, poziția monitorului este esențială. Dacă îl menții în lateralul biroului, vei fi obligat să faci multe mișcări de rotație a capului, sau chiar menținerea cervicalului într-o astfel de poziție. Crești riscul de apariție a afecțiunilor cervicale, mișcările repretitive sau pozițiile vicioase reprezintă o cauză des întâlnită în apariția simptomaticii cervicale. Monitorul sau laptopul menținut în fața ta te va ajuta să păstrezi o poziție firească, va reduce și oboseala orelor petrecute la birou.

4. Petrece cât mai puțin timp cu telefonul în mână.

Dacă ai obiceiul de a sta mult pe telefon, încearcă se eviți poziția de aplecare a capului. Generează foarte multă tensiune, obligi cervicalul să preia greutatea cutiei craniene preponderent pe marginile anterioare ale discurilor intervertebrale. Vei putea ajunge să percepi de până la 4-5 ori mai mult greutatea cutiei craniene datorită acestei poziții, crescând riscul de aparițe a patologiilor cervicale. Încearcă să menții coatele sprijinite pe birou astfel încât telefonul să fie la înălțimea ochilor.

5. Folosește căști în conversațiile telefonice.

Dacă vorbești mult la telefon, este indicat să folosești căști, pentru a evita tensiunile care apar la nivelul gâtului și al umărului. Cu siguranță ai fost nevoit să porți o conversație la telefon dar să ai mâinile ocupate, alegând să ții telefonul la ureche cu ajutorul umăruliu. Această poziție obosește foarte tare musculatura cervicală și articulațiile. Poate fi o cauză pentru apariția torticolisului.

6. Exerciții și stretching.

Menține mobilitatea cervicalului prin exerciții specifice. Cu ajutorul lor vei putea înlătura tensiunile care apar pe parcursul zilei. În curând pe site vei putea accesa protocoale de exerciții specifice fiecărei zone, fiecărei afecțiuni sau în scop profilactic. Acordă 10 min. pe zi acestui gen de mișcare și vei putea evita apariția durerilor.

7. Bea apă.

Consumă apă suficientă, organimul are nevoie de lichide pentru a menține toate procesele fiziologice. Discurile intervertebrale reprezintă articulația dintre vertebre, ele sunt lubrefiate de lichidul sinovial. Pentru a menține o hidratare optimă a articulațiilor intervertebrale și nu numai este nevoie să consumi lichide. Gradul optim de hidratare este de 30 ml/kg corp.

Numărul de kilograme x 30 ml apă = catitatea de lichid necesară pentru tine

Există aplicații pentru telefon ce te vor anunța când să consumi lichide.

8. Cară ghiozdanul pe ambii umeri.

Dacă folosești ghiozdan evită susținerea lui pe un singur umăr, vei risca o accidentare sau chiar modificarea întregii posturi dacă nu îl pui pe ambii umeri. Obișnuiește copilul de mic să facă acest lucru.

9. Menție o postură corectă.

Există un principiu neurologic ce are loc în creier, el se referă la controlul conștient al grupelor musculare responsabile cu postura. Dacă stai la birou, timp de 35-40 de minute organismul menține o postură controlată, după acest interval creierul decide să reducă din consumatori, pentru a te putea menține pe tine atent la ceea ce ai de făcut. Acesta este momentul în care te poți trezi că ai o poziție foarte greșită, chiar incomodă. Pune-ți un memento pe telefon care să te anunțe când trebuie să te ridici pentru a face câțiva pași. Chiar și 10 pași sunt suficienți, astfel vei reseta acest reflex neurologic de menținere a posturii.

10. Triger-point

Aplică exerciții ce au acțiune asupra musculaturii, ele se fac cu ajutorul unor mingi sau role de masaj, vei putea accesa exemplificări ale mișcărilor în curând aici pe site, cu explicații detaliate ale beneficiilor și acțiunilor exercițiilor.

Lasă un răspuns