fbpx

Când să îți faci griji legate de durera de spate – Debord Discal

Statistica spune că durerea de spate reprezintă una din cele mai importante motive ce aduc pacienții în cabinetul medicului la control. 

La cabinet am observat că sunt din ce în ce mai multe persoane ce acuză dureri de spate în special în zona lombară. Dacă până acum ceva ani se considera durera de spate o afecțiune specifică persoanelor trecute peste 50 de ani, în prezent durerile de spate sunt întâlnite începând cu vârsta de peste 20 de ani. 

Schimbarea aceasta anunță faptul că modul de viață din ziua de astăzi are o influiență foarte mare asupra condiției de funcționare a sistemului osos și articular. 

În timpul anamnezei pe care o fac la fiecare ședință am primit răspunsuri la întrebarea ,,De ce suferă tot mai multă lume de dureri de spate?’’

Din ce în ce mai multe persoane nu mai dispun de timpul necesar unei simple plimbări în aer liber, lipsa unei conduite de mișcare va duce la apariția unor răspunsuri dureroase din partea organismului în condițiile în care mare parte a zilei o petrecem ori pe scaunul de la birou, în mașină sau în picioare. 

Debordul discal reprezintă o consecință a utilizării incorecte a coloanei. 

Ce este debordul discal?

Reprezintă afecțiunea discală ce este descrisă ca subțierea spațiului intervertebral, ducând la inflamația structurii din jurul discului intervertebral. Diferențierea dintre un debord discal și o tasare vertebrală o reprezintă condiția nucleului pulpos. În debord discal este implicat un parametru de rotație al vertebrei ce duce la o mobilizare a nucleului pulpos spre una din marginile laterale ale discului.

Privit din partea unui Osteopat, debordul discal trebuie abordat plecând de la cauza lui și anume acel factor ce a generat parametrul de rotație al vertebrei. În cele mai multe cazuri structura afectată reprezintă doar o componentă a unui întreg lanț de tensiuni. Biomecanica organismului se adaptează în funcție de activitatea din timpul zilei. 

Exercițiile fizice au socopul de a ajuta articulațiile să își mențină elasticitatea, flexibilitatea și lubrefierea optimă. Iar musculatura să beneficieze de oxigenarea optimă și susținerea tonusului muscular. 

Tonicitatea musculară este capacitatea țesutului muscular de a susține complexul osos în momentele de relaxare. Susținerea unei musculaturi tonice va duce la o întreținere a sistemului osteo-articular sănătos. 

Acum că avem o imagine mai clară vreau să închei partea științifică a articolului și să abordez subiectul mai relaxat. 

Voi lua drept exemplu debordul discal lombar fiind printre cele mai des întâlnite cazuri. 

Vreau să îți explic când și cum va trebui să îți faci griji că spatele tău începe să te anunțe de primele semnale de alarmă. 

Cu toții avem tendința de a ignora primele senzații de durere lombară. Avem întodeauna alte lucruri de făcut, dăm vina pe tot felul de lucruri, precum ,,m-a tras curentul’’, ,,vremea este de vină’’ și multe altele. 

Nu trebuie să excludem nici aceste situații dar chiar și așa apare întrebarea ,,Care este motivul pentru care organismul este atât de sensibil dintr-o dată?

Articulațiile lombare sunt printre cele mai solicitate, ele au rolul de a menține verticalitatea organismului. Fac legătura dintre partea superioară a copului și membre inferioare. 

Prin pozițiile pe care le abordăm zilnic solicităm flexibilitatea și rezistența articulațiilor din zona lombară. Organismul are capacitatea de a se adapta la activitățile zilnice, doar că această adaptare vine la pachet cu unele minusuri. Pentru a face față de exemplu, statului mult la birou, organismul prezintă tendința de a pierde din tonicitatea mușciului ,,marele pătrat lombar’’. 

Prin aceste modificări coloana lombară începe să prezinte posibilitatea de a se arcui mai puternic contra poziției ei normale. Din acest punct începem să recunoaștem durerile ușoare de la nivelul zonei lombare. Dar le putem ignora cu ușurință deoarece vor dispărea imediat ce ne ridicăm în picioare. 

Organismul caută să transmită un prim semnal legat de o postură incorectă. Faptul că dispare durerea la ridicarea în picioare este datorită elasticității articulare, lucru care face ca presiunea acumulată în toată perioada în care s-a stat jos să dispară. Asta nu înseamnă cu nu au apărut daune la nivelul articulației, ba din contră. 

Acesta este momentul cel mai important în care este indicat să luăm atitudine și să îi oferim un sprijin organismului. 

Îmi place să spun de fiecare dat că trupul tău nu cere multe dar acele puține atenții le vrea constant.

,,Ai grijă de trupul tău, este locul în care vei trăi toată viața.’’ Jim Rohn

Necesarul în aceste situații este foarte simplu, o conduită de mișcare. 

Setează-ți, ideal ar fi zilnic, sau măcar de minim 3 ori pe săptămână un interval de 20-30 de min de exerciții specifice, sală (dar făcută cu o îndrumare din partea unui specialist), înot, discipline sportive (pilates, yoga, spinning sau orice altceva) sau kinetoterapie. 

Din experiența cu pacienții de la cabinet am obesrvat că dacă insist și urmează 2-3 săptămâni de exerciții specifice recomandate prin programul OsteoHelp acasă, revine la cabinet uimit de starea pe care o are, tonus plus faptul că dispar durerile asta chiar dacă nu se mai intervine osteopatic pe structura organismului.

Urmărește blogul pentru că urmează o serie de articole prin care vreau să te ajut să înțelegi de ce apar durerile de spate și cel mai important să te ajut să poți scăpa de ele.