fbpx

Ce trebuie să faci în cazul unei crize de durere lombară?

Vreau să îți ofer pe etape ce trebuie să faci și cum trebuie să reacționezi în cazul unei crize de durere lombare. 

Vom defini pentru început ce este o criză de durere lombară. 

Sunt situații în care din diferite motive, manipulat greutăți, stat mult în picioare sau pe scaun, condus mult sau orice altă cauză. Organismul poate genera o inflamație la nivelul articulațiilor lombare, ceea ce poate duce la apariția unei dureri puternice. 

Ne referim în special la situațiile unor dureri foarte mari. Aceste informații sunt aplicabile și în cazul unor senzații mai ușoare de durere. 

Durerea poate fi fulgerătoare, ascuțită și de o intensitate atât de mare încât nu te mai poți mișca. Cu atât mai dificil este atunci când apare în momentul în care ești în aplecat. 

Declanșarea unei astfel de situații este semnalul direct care anunță că este o problemă la nivelul zonei lombare. 

Citește articolul Când să îți faci griji legate de durerea de spate – Debord discal 

Nu încerca să faci mișcări bruște!

Știu că vei spune că ,,nici nu am cum să le fac’’, o să rămâi surprins cât de puternică este reacția organismului. Pentru fiecare încercare de a schimba poziția vei resimți o durere puternică și am întâlnit multe situații în care persoana în cauză a încercat să depășească acel blocaj prin mișcări rapide. Nu uita musculatura este mult mai rapidă decât tine.

În situația aceea de blocaj, grupele musculare din jurul articulației afectate reacționează pe baza reflexului. Asta înseamnă că nu ai cum să controlezi tu total gradul de contracție și orice încercare de mișcare rapidă duce la o încordare puternică a unor grupe musculare, lucru ce nu aduce nici un beneficiu. 

Controleză respirația

Încearcă să inspiri și să expiri controlat, din ce în ce mai aplu, tot acest proces să fie făcut în limita durerii. Orice exagerare a inspirației poate să accentueze durerea, evită această limitare. Oferă-i organismului oxigen și vei observa că vei putea să reduci puțin intensitatea durerii. 

Cere ajutor

Dacă ai posibilitatea, roagă pe cineva să îți ofere un punct de sprijin. Nu lăsa persoana să tragă de tine sau să încerce să te miște, ai nevoie doar de un spijin. Tu vei fi cel care va iniția și controla următoarele mișcări. 

Dacă nu ai pe nimeni pe lângă tine folosește orice obiect poate să îți ofere un punct de sprijin, un scaun, o masă, perete, mobila sau chiar genunchii tăi. Așează mâinile pe genunchi și încearcă să te sprijini mai mult pe brațe în acest fel vei putea reduce din presiunea de la nivelul zonei lombare. 

Transpune greutatea pe suprafața de sprijin de care te poți folosi cu ajutorul brațelor. 

Așează-te la orizontală

Pe măsură ce reușești să te miști, îți recomand să te așezi în pat dacă ai posibilitatea, sau undeva unde să poți sta întins pe o parte. Sub nici o formă nu încerca să te întinzi pe burtă sau pe spate. Este nevoie să te pui pe o parte cu genunchii ușor îndoiți, ideal este să așezi o pernuță între picioare. Menține poziția asta 10-12 min, pentru a da timp organismului să reducă procesul dureros exagerat. 

Aplică creme cu efect antiinflamator 

În limita posibilității este recomandat să ungi zona dureroasă cu o cremă sau un gel cu efect antiinflamator. Cu cât mai devreme cu atât mai bine. 

Mergi la un specialist

Cere o consultație la un medic de specialitate pentru a primi un tratament specific. 

Începe un program de recuperare 

Astfel de episoade anunță o zonă sensibilă a organismului, pe care nu trebuie să o ignori. Îți recomand să faci tratamentul până la capăt, chiar dacă durerile dispar după primele 3 zile, iar apoi să ții cont de musculatură. Tonifică și consolidează atriculațiile și musculatura pentru o rezistență mai bună și pentru a evita o altă criză de durere. 

Programul OsteoHelpîți oferă complexe de exerciții specifice diferitelor afecțiuni, în curând vei putea accesa protocolul de exerciții special pentru Debord discal și Protruzie discală

Momentan poți cumpăra 21 de zile pentru dureri lombare

Un protocol ce tonifică musculatura din zona lombară și bazin. 

Crește gradul de mobilitate de la nivelul articulațiilor intervertebrale lombare și bazin. 

Citește mai mult despre protocol 

Tu ai avut dureri de spate atât de puternice? Dacă ai trecut prin asemenea situații lasă un comentariu și descrie experiența ta.

Vei putea ajuta foarte multe persoane care din păcate acum pot întâmpina o astfel de situație.