fbpx

Cum depășești rapid criza acută de durere lombară?

Ce exerciții să faci pentru a scăpa de o durere lombară acută?

Primesc foarte des întrebarea Ce exerciții să fac atunci când îmi apare durerea de spate din zona lombară?
Dacă durerea este una foarte puternică, de maniera celei care nu te lasă să te miști, nu este indicat să încerci să faci exerciții.
În primă fază este recomandat să îi dai voie organismului să reducă puțin reacția țesuturilor nervoase afectate. Citește articolul Ce trebuie să faci în cazul unei crize de durere lombară?

Acum după ce ai citit articolul, ne vom referi la perioada imediat următoare declanșării puseului dureros și luăm în calcul că trebuie lăsat cel puțin o zi să treacă de la apariția blocajului de mobilitate.

Voi prezenta și descrie mai jos 5 exerciții ce pot fi și este indicat să le faci dacă treci printr-o astfel de situație.

Pentru început trebuie înțeles faptul că este necesar să ajuți organismul să dreneze zona inflamată. Motivul durerii este de cele mai multe ori procesul inflamator, descris prin stagnarea de sânge pentru o perioadă mai mare de timp într-o anumită regiune a corpului.

În situația în care apare durerea puternică, musculatura reacționeză și va bloca articulația sau articulațiile din regiunea afectată. Scopul unor exerciții este de a stimula organismul să recupereze mobilitatea complexelor articulare.

Cu ajutorul exercițiilor descrise mai jos vei putea depăși mai ușor criza dureroasă apărută.

  1. Pedalarea

Acest exercițiu stimulează circulația periferică a membrelor inferioare. Este un criteriu esențial deoarece este nevoie să dai voie sângelui să circule și să oxigeneze periferia țesuturilor nervoase. Prin mișcările descrise în videoclip vei creea un necesar de sânge la nivelul musculaturii gambelor și a tibialilor anteriori.

2. Respirație abdominală cu rotație posterioară a bazinului

Exercițiul are rolul de a mobiliza regiunea lombară cu ajutorul mișcărilor de rotație ale bazinului și asigură necesarul de oxigen organismului.

3. Flexia coapsei pe abdomen

Aliniază fibrele musculare implicate în mișcare, crește amplitudinea de mișcare a articulațiilor coxofemurale și mobilizează structurile vertebrale lombare.

4. Balansarea genunchilor

Mobilizează articulațiile lombare cu ajutorul parametrului de rotație pentru a stimula procesul de reducere a inflamației din zona lombară.

5. Relaxarea coloanei vertebrale

Execută mișcările lent pentru o eficiență maximă a exercițiului. Relaxează musculatura paravertebrală și decomprimă articulațiile intervertebrale.

Îți recomand să faci exercițiile în ordine în care sunt prezentate.
Număr de repetări pentru fiecare exercițiu: 10-12
Număr de serii: 3

Exercițiile au un efect puternic asupra organismului în special în prima fază de la apariția unei crize de dureri lombare provocate de un debord discal sau protruzie discală.

Lasă un comentariu și spune-ne dacă tu ai avut dureri de spate puternice.
Cum și în cât timp ai depășit criza de durere lombară?