fbpx

5 recomandări pentru durerile cervicale.

Durerile cervicale pot varia de la simple senzații pasagere până la iradieri către brațe, umeri și omoplați. Dacă ai ajuns să citești acest articol sau să asculți acest videoclip înseamnă că ai trecut cel puțin o dată prin una din situațiile descrise.

O durere cervicală poate fi deranjantă, reprezintă regiunea care crează cele mai multe stări de neliniște. Motivul pentru care organismul reacționează așa se datorează în mare parte filamentelor nervoase ce inervează glanda tiroidă. Procesul inflamator cervical comprimă spațiile nervilor, fapt ce duce mai departe la generarea unei reacții din partea glandei toride. Simptomele specifice unei disfuncții tiroidiene sunt senzațiile de nod în gât și că nu ajunge suficient aer în plămâni, stare de neliniște sau agitație descrise de cele mai multe ori ca o senzație de tremurat în corp.

În aceste condiții este foarte important să ai informațiile corecte pentru a putea susține organismul în lupta sa cu disfuncțiile.

  1. Lucrează la poziția sau la activitatea care îți generează durerea cervicală.

Afecțiunile cervicale sunt provocate în cele mai multe situații de poziții vicioase cum ar fi statul mult pe scaun la birou sau o poziție din picioare iar capul să fie aplecat spre sol.

Dacă nu ai cum să renunți la poziția vicioasă, poți să îți pui un memento la telefon în așa fel încât la 40 de minute să îți schimbi puțin locul.

Vom lua drept exemplu statul mult la birou, faptul că la 40 de minute te vei ridica si vei face câțiva pași va ajuta organismul să poată mobiliza articulațiile cervicale și nu numai. Nu este nevoie să îți întrerupi activitatea, trebuie doar să te ridici să îți pui un pahar cu apă, despre care vom discuta mai jos la punctul 4. Doar câțiva pași vor face diferența asta dacă sunt făcuți în mod sistematic, nu uita faptul că, a te ridica doar de două ori într-o zi de muncă acest lucru nu va face nici o diferență.

  1. Ai grijă la perna pe care dormi.

Somnul de peste noapte trebuie să fie metoda organismului de a se recupera din activitatea de peste zi. Odihna este esențială, din acest motiv perna reprezintă o parte foarte importantă. Te invit să citești articolul în care explic ce pernă trebuie să folosești și de ce. Citește articolul.

  1. Evită ridicarea greutăților.

Efortul făcut în exces reprezintă un factor important de uzură asupra articulațiilor. Dacă nu vrei să stresezi în exces articulațiile coloanei vertebrale va trebui să acorzi mare atenție greutăților pe care le ridici.

  1. Hidratează-te corect.

Nu uita că suntem peste 70% apă, deficitul de hidratare va crește riscul de apariție a proceselor inflamatorii articulare. Dacă vrei să întreții consistența optimă a lichidului sinovial trebuie să oferi organismului suficientă apă.

Calculul necesarului tău de apă este:

Numărul de kilograme x 30 = necesarul de apă exprimat în ml pentru o zi.

  1. Execută mișcări sau complexe de exerciții specifice regiunii cervicale.

Kinetoterapia este știința care descrie foarte clar ce mișcări trebuie făcute în primul rând pentru prevenție cât și pentru tratarea disfuncțiilor care pot apărea.

Este foarte important să îți formezi o conduită de mișcare.

3-4 zile pe săptămână poți face minim 20 de minute de mișcări specifice, activitate care îți va asigura întreținerea sănătății complexului osteo-articular.

Fapt ce te va ajuta să îți întreții tonusul și activitatea pe care o ai de făcut în fiecare zi.

Un complex de exerciții dacă nu respectă regulile biomecanice ale organismului poate genera anumite tensiuni ce pot deveni problematice în timp.

Pentru a te ajuta în procesul tău de prevenție sau de tratament a problemelor cervicale am creat până acum 2 protocoale de exerciții specifice pentru zona cervicală.

Le poți accesa imediat ce finalizezi achiziționarea protocolului.

Sunt disponibile online de pe orice dispozitiv cum ar fi telefon, tabletă, tv sau calculator.

Prin intermediul platformei OsteoMăcreanu am reușit să îți transpun suportul unui kinetoterapeut la tine acasă.

Programul de recuperare conține 7 complexe de exerciții în format video.

Videoclipuri explicative prin intermediul cărora vei putea înțelege foarte clar rolul mișcărilor și modul cum poți trata sau preveni patologiile cervicale.

Îți ofer o schemă de lucru ce cuprinde inclusiv zilele de pauză.

Protocol Zona Cervicală

Protocol Protruzie Discală C5-C6

Accesează protoclul

Achiziționează acum protocolul de exerciții, eu sunt pregătit să începem conduita ta de mișcare.